Na Univerzi v Mariboru smo uspešno zaključili projekt Slovenščina na dlani 3
Projekt Slovenščina na dlani 3 je bil namenjen vzdrževanju, nadgradnji in dopolnitvi učnega e-okolja za učenje slovenščine. Potekal je v sodelovanju Filozofske fakultete in Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko ter je prispeval k aktualizaciji sodobnih digitalnih orodij za izboljšanje jezikovnih kompetenc širše javnosti.

V okviru projekta smo v učno e-okolje Slovenščina na dlani vključili zbirko jezikovnih testov, namenjenih preverjanju in utrjevanju znanja iz različnih sklopov (pravopis, slovnica, frazemi in pregovori, besedila). Aktualizirali smo funkcionalnosti e-okolja, pri čemer je pomembna novost samodejno generiranje vaj in nalog, ki so prilagojene posameznikovemu predznanju. E-okolje namreč na osnovi statistike po rešenem jezikovnem testu ponudi nove vaje iz tistih sklopov, pri katerih so bile zaznane težave. Prenovljeno e-okolje v večji meri vključuje tudi uporabnike, ki lahko po novem všečkajo vsebine (npr. teste in razlage) ter svoje rezultate delijo na družbenih medijih.
Sodobna podoba e-okolja
Nadgrajena baza znanja v interaktivnem učnem okolju Slovenščina na dlani vključuje tudi nove grafično podprte jezikovne razlage z aktualnimi vsebinami (npr. umetna inteligenca in pravopis, besedilni korpusi in slovenski jezik, sodobni mediji). Vzpostavljene so nove neposredne povezave razlag s pripadajočimi vajami, dodane so tudi povezave do zunanjih spletnih jezikovnih virov. V zbirki frazemov najdemo tujejezične ustreznike, ki omogočajo medjezikovne primerjave. E-okolje tako uporabnikom ponuja bogato mrežo učnih poti in razlag, ki spodbujajo poglobljeno razumevanje slovenskega jezika.
»Z aktualizacijo e-okolja Slovenščina na dlani smo želeli prispevati k široko dostopnemu, sodobnemu in interaktivnemu učenju slovenskega jezika. Povezali smo strokovno znanje jezikoslovcev in računalniških strokovnjakov ter nadgradili okolje, ki ne nagovarja le učiteljev in učencev, temveč vse, ki želijo izpopolniti svoje znanje knjižne slovenščine,« je ob zaključku aktivnosti povedala vodja projekta izr. prof. dr. Natalija Ulčnik z Oddelka za slovanske jezike in književnosti Filozofske fakultete Univerze v Mariboru.
Promocija sodobnega učenja jezika
Pomemben del projekta so predstavljale tudi promocijske aktivnosti, s katerimi so raziskovalci želeli približati e-okolje širši javnosti. Na družbenih medijih so potekali (nagradni) jezikovni kvizi in spletne igre, izveden je bil tudi nagradni video natečaj Že imaš slovenščino na dlani. Z vsem navedenim smo želeli pri različnih generacijah spodbujati zanimanje za slovenščino in javnost motivirati k redni uporabi portala.
Povezovanje jezika in tehnologije
Projekt Slovenščina na dlani 3 je pomemben primer interdisciplinarnega pristopa, ki povezuje jezikoslovje in računalništvo ter išče povezave med didaktičnimi inovacijami in jezikovnimi tehnologijami. Rezultati projekta dokazujejo, da lahko digitalna orodja učinkovito prispevajo k učenju slovenščine in zanimanju za slovenski jezik ter h krepitvi njegove dostopnosti v digitalnem okolju.
E-okolje Slovenščina na dlani je bilo razvito na Univerzi v Mariboru v sodelovanju s 15 vzgojno-izobraževalnimi zavodi. Njegovo pripravo sta sofinancirali Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada in Republika Slovenija, Ministrstvo za kulturo (slednje je sofinanciralo tudi njegovo nadgradnjo in aktualizacijo v okviru projekta Slovenščina na dlani 3).
