en
MEDIJSKO SREDIŠČE

Slovenske šole na mednarodnem odru ASEF konference o umetni inteligenci v izobraževanju

Fakulteta za naravoslovje in matematiko je kot partner projekta Inovativna pedagogika 5.0 sodelovala pri organizaciji mednarodne konference ASSEFClassNet18 Asia-Europe Foundation. Dogodek, ki je potekal v soorganizaciji z Zavodom Antona Martina Slomška, je združil več kot 100 učiteljev, raziskovalcev in strokovnjakov s področja izobraževanja in umetne inteligence iz več kot 35 držav Evrope in Azije.

ASEF_skupinska_mednarodni_udelezenci

V okviru mednarodne ASEFClassNet18 konference, ki je od 6. do 10. oktobra 2025 potekala v Mariboru, je v posebnem delu z naslovom “Slovenian Education Innovation Expo” sodelovalo 15 slovenskih šol vključenih v projekt Inovativna pedagogika 5.0. Učitelji so predstavljali v okviru projekta razvite vsebine ter kot aktivna publika sodelovali na predstavitvah udeležencev konference, s čimer je bila omogočena mednarodna diseminacija slovenskega pristopa k razvoju inovativnega in odgovornega poučevanja z in za tehnologijo.

Konferenca v organizaciji Azia-Europe fundation in IRCAI (International Research Centre on Artificial Intelligence under the Auspices of Unesco, Jožef Stefan Institute) je bila sklepni dogodek večmesečnega sodelovanja šol v okviru ASEFClassNet18, katerega osrednja tema je bila učinkovita, vključujoča in etična uporaba umetne inteligence v izobraževanju (AIED design).

Slovenian Innovatve Education Expo

Dan posvečen mednarodni diseminaciji projekta je bila sreda, poimenovana Slovenian Innovative Education Expo, kjer so se slovenske šole predstavile udeležencem iz Azije in Evrope. V panelnih predavanjih dr. Boruta Čamplja, dr. Mateje Brejc in Maje Vičič Krabonja so udeleženci lahko slišali o projektih v Slovenskem prostoru, mednarodnem sodelovanju in vlogi učitelja v sodobnem času. Popoldne je bil namenjen sejemski predstavitvi uvajanja digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike s pomočjo inovativnih pristopov pri pouku, kot jih razvijajo slovenski učitelji v sklopu projekta.

S panelnimi predavanji in sejmom slovenskih šol sta bila slovenski pristop in projekt Inovativna pedagogika 5.0 celostno predstavljena mednarodnemu okolju. Udeleženci konference – med katerimi so bili učitelji, ravnatelji, raziskovalci in oblikovalci politik – so pohvalili povezovanje med učitelji iz različnih kulturnih okolij in odprtost slovenskega modela za vključevanje etične razsežnosti tehnologije v vsakdanji pouk.

Projekt ASEFClassNet18 je prepoznal slovenske učitelje kot pomembne sogovornike pri globalnih vprašanjih uvajanja umetne inteligence v šole. S tem se je odprla pot nadaljnjemu sodelovanju, izmenjavi učnih praks in skupnemu razmisleku o prihodnosti vzgoje in izobraževanja.

O ASEF konferenci

ASEFClassNet18 School Collaboration je program, ki ga vodi izobraževalni oddelek Asia-Europe Foundation (ASEF) in katerega cilj je podpirati učitelje pri poučevanju učencev, starih od 12 do 17 let, na področjih digitalne pismenosti, timskega dela, etičnega razmišljanja in medkulturnih veščin. Z združevanjem orodij umetne inteligence, projektnega učenja in medkulturne izmenjave pobuda zagotavlja, da učenci razumejo tako lokalne kot globalne vplive tehnologije. Zadnji dan konference je potekal izbor najboljših v projektu pripravljenih pedagoških praks pred komisijo.

Pedagoška praksa The AI Horizon, ki so jo v okviru projekta ASEFClassNet18 razvili profesor Dejan Košenina z Gimnazije Celje – Center s sodelavci iz Kitajske, Nove Zelandije in Malte, je prejela zlato nagrado za najboljšo učno prakso v konkurenci več kot 25 držav. Praksa spodbuja etično in vključujočo uporabo umetne inteligence v šolah ter razvija UI pismenost, kritično mišljenje in povezovanje tehnologije z vrednotami.

Projekt ASEFClassNet18 School Collaboration z naslovom Učinkovito, vključujoče in etično oblikovanje umetne inteligence v izobraževanju (AIED Design) spodbuja inovacije v izobraževanju, ki jih poganja UI, tako da vzgojiteljem, učiteljem, profesorjem in strokovnim delavcem, po vsej Aziji in Evropi nudi tematsko znanje in pedagoške kompetence, potrebne za premišljeno, etično in vključujočo vključitev umetne inteligence v pouk. Program, ki traja sedem mesecev (od maja do novembra 2025), združuje samostojno učenje (spletni seminarji in delavnice), timsko sodelovanje (z mentoriranim oblikovanjem inovativnih učnih praks) ter učenje skozi prakso (implementacija v učilnici).

Namesto da bi zgolj promovirali uporabo orodij UI, pobuda spodbuja kritično vrednotenje in ustvarjalno uporabo. Učitelji postanejo soustvarjalci, saj oblikujejo in preizkušajo učne prakse, podprte z UI, ki so primerne njihovemu kontekstu in trajnostne. Takšen praktičen in reflektiven pristop zagotavlja, da se UI uporablja za izboljšanje učenja, ob tem pa etično podpira učitelje.

V celoti gledano ima projekt ASEFClassNet18 ključno vlogo pri tem, da šolam omogoča vključevanje UI ne zgolj z uvozom orodij, temveč z razvojem učiteljeve avtonomije, kritičnih zmožnosti, etičnih okvirov in lokalno prilagojenih inovacij. Gradi skupnost izobraževalcev, ki so bolje pripravljeni usmerjati uporabo UI v izobraževanju na smiseln in varen način. Zaradi hibridnega modela, mentorstva, sodelovalne naravnanosti in odprtih virov ima projekt velik potencial za vpliv ne le na posamezne učilnice, temveč tudi na širše izobraževalne prakse in politike po vsej Aziji in Evropi.


Oznake


Več novic

Dostopnost

Vsebina

Barve

Ostalo