Preskoči na vsebino
Loader

MEDIJSKO SREDIŠČE

Red. prof. Oto Rimele v Baslu na ogled postavlja slikarski cikel Berlinski portreti

Red. prof. Oto Rimele predstavlja svoj umetniški projekt Berlinski portreti na letošnjem Rhy Art Salonu, ki bo potekal od 16. do 20. junija v švicarskem Baslu.

Oto Rimele Monika

6/13 MONIKA (iz cikla Berlinski portreti), 2018

les (breza), barva, vosek, grafit

105 x 7 x 3 cm 

Na ogled bo instalacija slikarskih portretov trinajstih oseb, ki so nastali v Berlinu leta 2018, v času ustvarjalčevega bivanja v berlinskem ateljeju. Poleg različnih barvnih svetlob pa izraznost slikarskim objektom določa tudi izbrana vrsta lesa. V ciklu je namreč uporabil 8 različnih vrst lesa. Tako so Monika, Walter in Günter pravzaprav tudi breza, kostanj in lipa.

»Berlinski portreti«  je projekt vizualizacije skupine posameznikov v obliki prostorske intalacije. Cikel sestavlja 13 portretov oseb, ki so živeli v med leti 1961-89 v Berlinu. Njihova imena so: Helmut, Werner, Karl, Liselotte, Ingrid, Monika, Walter, Manfred, Gerhard, Ute, Günter, Peter in Hans.

Vsaka izmed oseb je upodobljena s specifično kombinacijo svetlobe in sence, ki jo reflektira 13 vertikalnih slikarskih objektov na steno oz. v svojo okolico. Njihove portretne podobe nastajajo kot refleksija barve, kot  svetloba in senca, ki se odziva na spreminjanje dnevne ali umetne luči znotraj ambienta. Gledalcu ponujajo podobo, ki se počasi, vendar konstantno spreminja in nas opozarja na nujnost sumiranja tako nastalih podob v eno samo. Portretne upodobitve ne kažejo portretirančevih zunanjih materialno-fizioloških lastnosti, temveč oznanjajo portretirančevo nematerialno podobo, njegovo etično dimenzijo in njegov mentalni, duhovni prostor. Portretirančevo osebnost nam upodobitve kažejo v gibljivi podobi, ki je določena s  prisotnostjo in odsotnosti svetlobe, ki jo generira posamični slikarski objekt. 

Foto: Tihomir Pinter
Zavedam se, da vsak gledalec v doživljanju stvarnosti skuša posedovati Svet in Resnico in ju povezati v celoto. Pri doživljanju omenjenih portretih nujno tako, da svojo, lastno svetlobo in senco deli s podobo portretiranca. Le tako lahko namreč imenovane in upodobljene osebe zaživijo Tukaj in Zdaj kot del razstave in del resničnosti v kateri živimo Zdaj. Tako gledalec postane aktivni posredovalec portretnih podob in kot je zapisal C. G. Yung: Kdor poseduje svet, ne pa tudi njegove podobe, poseduje samo pol sveta.Red. prof. Oto Rimele

Oznake


Več novic

Zapri