en
MEDIJSKO SREDIŠČE

Pri Univerzitetni založbi v mesecu avgustu izšlo 10 novih publikacij

Skupaj z našimi fakultetami izdajateljicami skrbimo za stik javnosti z najnovejšimi ugotovitvami v znanosti.

0_avgust_2025

Izdajatelj: Fakulteta za organizacijske vede

Monografija “Izzivi prenosa vodenja na naslednjo generacijo v družinskem podjetju” združuje sedem poglavij, ki z enotnim znanstvenim okvirjem – od kritičnega pregleda literature in analize stanja do empiričnih raziskav in praktičnih pobud – raziskujejo ključne vidike nasledstva v podjetju Dines d. o. o. V prvem poglavju obravnava digitalno podporo znanju, sledijo tematike kariernega načrtovanja, modela 3K za razvoj vodij, digitalne preobrazbe nabavnih procesov, uporabe naprednih tehnologij pri prenosu lastništva, pravnih vidikov družinske ustave ter konceptualne zasnove CRM-sistema za B2B-prodajo. Cilj monografije je z multiperspektivnimi rešitvami – od digitalnih orodij in kariernih strategij do pravnih mehanizmov in informacijskih sistemov – vzpostaviti celosten “nasledstvo 4.0” okvir, ki povezuje teorijo in prakso ter podpira trajnostni razvoj, konkurenčnost in dolgoročno kontinuiteto slovenskih družinskih podjetij.


Izdajatelj: Filozofska fakulteta

Ob analizi več kot 250 izvirnih slovenskih knjig, v katerih so glavni literarni liki živali, so bile opazovane njihove različne funkcije. Te so odvisne od književne vrste in žanra, predvsem pa so povezane s tem, ali gre za naravno (biološko) vlogo živali, poosebljanje živali (se sporazumevajo le med seboj; se sporazumevajo tudi z ljudmi), za njihov antropomorfni položaj, za oživljene igrače (ki predstavljajo živali) ali za živali kot mitološke literarne like. Najpogostejše književne vrste, kjer se pojavlja lik živali, so otroška poezija in kratke prozne vrste (živalska pravljica, basen, pripovedka), bistveno manj je daljše proze in dramskih del, v katerih so živali glavni literarni liki.


Izdajatelj: Filozofska fakulteta

V znanstveni monografiji Bralni vzori 2 je objavljenih osem poglavij, ki so razdeljena v tri večje homogene celote. V prvem razdelku so predstavljene bralne navade, načini izbora bralnih gradiv za branje pedagoških in knjižničnih delavcev ter bralna kultura odraslih, ki vpliva na motivacijo za branje otrok in mladostnikov. V drugem razdelku sta predstavljeni analizi pedagoških študijskih programov (za predšolsko stopnjo, za razredni pouk in za predmetni pouk) in kolikšen delež gradnikov bralne pismenosti vsebujejo različni predmeti za spodbujanje bralne pismenosti na vseh področjih učenja in poučevanja. V tretjem razdelku sta podana primera dveh fokusnih skupin, ki sta bili izvedeni z učitelji različnih predmetov v osnovni in srednji šoli. Monografija je nastala v okviru ciljnega raziskovalnega projekta Bralni vzori: bralne navade strokovnih delavcev v vrtcih, šolah in fakultetah ter splošnih knjižnicah (CRP V5-2361), cilj katerega je proučevanje in vrednotenje pomena bralnih navad pri strokovnih delavccih v izobraževanju in knjižnicah.


Izdajatelj: Fakulteta za naravoslovje in matematiko

Monografija »Razvoj standarda kombiniranega izobraževanja v Sloveniji« obravnava sodobne izzive digitalizacije v visokošolskem izobraževanju, zlasti v luči vseživljenjskega učenja in hitrih družbenih sprememb. V prvem poglavju avtorji predstavijo razvoj e-izobraževanja ter razčlenijo terminološke nejasnosti, ki ovirajo njegovo učinkovito implementacijo. V drugem poglavju je oblikovan predlog standarda kombiniranega izobraževanja, ki temelji na mednarodnih priporočilih in vključuje pedagoško-didaktične ter organizacijske vidike. Tretje poglavje je namenjeno implementaciji standarda v prakso, četrto pa oblikovanju normativnega okvira na institucionalni in nacionalni ravni. Skozi vsebino monografije avtorji gradijo na rezultatih projekta CRP V5-2273, ki ponuja sistematično analizo stanja na področju IKT v slovenskem visokošolskem prostoru. Monografija je dragocen prispevek k razumevanju in oblikovanju kakovostnega kombiniranega izobraževanja v Sloveniji.


Izdajatelj: Pravna fakulteta

Publikacija Praktikum za ustavno pravo je namenjena poglobljenemu študiju temeljnih konceptov in institutov ustavnega prava skozi analizo izbranih odločb Ustavnega sodišča Republike Slovenije. Zasnovana je kot didaktični pripomoček za študente prava, ki se pri študiju srečujejo z izzivi razumevanja in praktične uporabe ustavnopravnih vsebin. Poseben poudarek je namenjen novejši sodni praksi, ki pomembno prispeva k razvoju in razumevanju ustavnega reda. Praktikum spodbuja kritično razmišljanje, argumentacijo in razpravo ter omogoča študentom, da pridobijo vpogled v delovanje ustavnosodnega nadzora in pomen varstva ustavnih pravic v sodobni družbi.


Izdajatelj: Fakulteta za strojništvo in Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko

Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (FERI) in Fakulteta za strojništvo (FS) Univerze v Mariboru (UM) sta edini v Sloveniji, ki izvajata kakovostne samostojne študijske programe Mehatronike na dodiplomski univerzitetni in visokošolski strokovni 1. stopnji ter na podiplomski magistrski 2. stopnji študija. Diplomirani inženir Mehatronike je v domači industriji, še bolj pa v naši soseščini, izredno in vedno bolj iskan profil, strokovnjaki na tem področju pa sodelujejo v proizvodnji in razvoju najsodobnejših mehatronskih izdelkov.

Študijski programi Mehatronike na Univerzi v Mariboru se odlikujejo s projektno orientiranim načinom izobraževanja, kjer študenti delajo v skupinah na različnih praktičnih mehatronskih problemih. Rezultate svojega projektnega dela predstavijo študenti javno konec zimskega semestra in konec študijskega leta na Letni konferenci Mehatronike. Tako so letos na konferenci predstavili (organizirani v dveh delih 20. 2. 2025 in 26. 6. 2025) 46 projektov, od tega 16 projektov študenti visokošolskega strokovnega programa, 18 projektov študenti univerzitetnega dodiplomskega študijskega programa in 12 projektov študenti podiplomskega magistrskega študijskega programa. Povzetke teh projektov smo zbrali v pričujoči zbornik, kjer so predstavljene osnovne informacije, več podrobnosti pa so ekipe študentov predstavile na javni konferenci. Vsi projekti so zanimivi, zato vas v imenu organizatorjev FERI in FS vabimo, da se udeležite tudi naslednje Letne konference Mehatronike!


Izdajatelj: Fakulteta za turizem

Učbenik »Uvajanje lokalne participacije v pedagoški proces« izpostavlja pomen vključenosti različnih skupnosti v procese načrtovanja razvoja turizma. V uvodnem delu je predstavljen sam pojem lokalna participacija oziroma sodelovanje javnosti pri načrtovalskih procesih v turizmu. Pojasnjeni so razlogi in stopnje vključevanja javnosti v razvojne procese. Učbenik nadalje predstavi primere dobre prakse sodelovanja z lokalno skupnostjo iz tujine in Slovenije. Nato se učbenik osredotoči na sam postopek vključevanja javnosti, kjer so opisani posamezni koraki sodelovanja ter podani konkretni nasveti glede organizacije participativnih dogodkov. Še posebej so izpostavljene tehnike javne participacije, ki se jih lahko poslužimo pri sodelovanju z različnimi deležniki. Učbenik na koncu predstavi primere vključevanja lokalne participacije v študijski proces na Fakulteti za turizem Univerze v Mariboru ter poda osnutek delovnega načrta za prihodnje primere vključevanja sodelovanja s skupnostmi v študijski proces.


Izdajatelj: Fakulteta za turizem

Uvajanje lokalne participacije v pedagoški proces. Učbenik »Uvajanje lokalne participacije v pedagoški proces« izpostavlja pomen vključenosti različnih skupnosti v procese načrtovanja razvoja turizma. V uvodnem delu je predstavljen sam pojem lokalna participacija oziroma sodelovanje javnosti pri načrtovalskih procesih v turizmu. Pojasnjeni so razlogi in stopnje vključevanja javnosti v razvojne procese. Učbenik nadalje predstavi primere dobre prakse sodelovanja z lokalno skupnostjo iz tujine in Slovenije. Nato se učbenik osredotoči na sam postopek vključevanja javnosti, kjer so opisani posamezni koraki sodelovanja ter podani konkretni nasveti glede organizacije participativnih dogodkov. Še posebej so izpostavljene tehnike javne participacije, ki se jih lahko poslužimo pri sodelovanju z različnimi deležniki. Učbenik na koncu predstavi primere vključevanja lokalne participacije v študijski proces na Fakulteti za turizem Univerze v Mariboru ter poda osnutek delovnega načrta za prihodnje primere vključevanja sodelovanja s skupnostmi v študijski proces.


Izdajatelj: Univerza v Mariboru

Povzetki prispevkov na konferenci doktorskih študentov univerz članic Rektorske konference Aple-Jadran 2024:  Prispevki na temi kakovosti življenja mladih in krožno gospodarstvo v Alpsko-jadranskem prostoru ob letu predsedovanja Slovenije Strategiji Evropske unije za Alpsko regijo. Univerza v Mariboru je gostila letošnjo konferenco doktorskih študentov AARC z naslovom »Razmišljanje o kakovosti življenja mlade generacije v alpsko-jadranski regiji skozi oči mladega raziskovalca krožnega gospodarstva ter humanistike in družboslovja«. Doktorski študenti z univerz članic Rektorske konference Alpe-Jadran in Podonavske rektorske konference iz Albanije, Avstrije, Nemčije, Madžarske, Mianmara, Indije, Srbije, Slovaške, Slovenije in Ukrajine so predstavili svoj doktorski študij in raziskave, povezane s temo konference. Uvodno besedo je podal prof. dr. László Komlósi z Univerze Széchenyi István o elementih uspešnega doktorskega študija. Ozadje teme konference sta dve letni prioriteti predsedovanja Slovenije Strategiji Evropske unije za alpsko regijo (angl. krat. EUSALP), in sicer krožno gospodarstvo in kakovost življenja mladih v alpskem prostoru. Udeleženci so imeli priložnost primerjati svoje razumevanje svojega poslanstva bodočih kreatorjev usode prostora, v katerem živijo, z drugimi mnenji in razmišljanji kolegov iz različnih držav in znanstvenih področij.


Izdajatelj: Pedagoška fakulteta

Učbenik Didaktika naravoslovja in tehnike na razredni stopnji sistematično predstavi, kako mlajše učence voditi od prvih izkušenj v predmetu Spoznavanje okolja do poglobljenega pouka Naravoslovja in tehnike. Avtorja razložita cilje, standarde znanja in medpredmetne povezave, nato pa ponudita konkretna orodja za pripravo in izvedbo pouka: opis didaktičnih pristopov (transmisijski, konstruktivistični, raziskovalni, PBL, flipped classroom), faz načrtovanja učnih ur, metod (verbalno-tekstualne, demonstracijske, laboratorijske, izkustvene) ter učnih oblik (frontalno, skupinsko, tandem, individualno). Poseben poudarek je na načelih poučevanja, strategijah tehnološko-praktičnega dela, preverjanju in ocenjevanju, razvoju prostorskih in časovnih predstav ter vključevanju IKT in trajnostnih vsebin. Učbenik zaokroža vsebino z vodnikom po tehniški dokumentaciji, materialno-tehničnih pogojih šole ter zgodovinskim pregledom razvoja naravoslovno-tehniških predmetov v Sloveniji. Namenjena je bodočim in aktivnim učiteljem kot celovit priročnik za sodobno, kompetenčno naravnano poučevanje.


Oznake


Kategorije

Datum

  • 29. Avg 2025

Deli z drugimi

Več novic

Dostopnost

Vsebina

Barve

Ostalo