Preskoči na vsebino
Loader

MEDIJSKO SREDIŠČE

VSE NOVICE

Kategorije

Datum

  • 2. Jun 2021

Deli z drugimi

OIŠ namig: »Ledolomilci« v predavanjih na daljavo

​Se spopadate z izzivi, kako najbolje začeti spletno predavanje? So vaši študentje tekom predavanj na daljavo neodzivni? Izpostavljamo 5 primerov, ki bodo v pomoč v uvodu videopredavanja oz. dvigu motivacije tekom trajanja. Izvedba predavanj na daljavo je lahko za izvajalca in udeležence ze...

​Se spopadate z izzivi, kako najbolje začeti spletno predavanje? So vaši študentje tekom predavanj na daljavo neodzivni? Izpostavljamo 5 primerov, ki bodo v pomoč v uvodu videopredavanja oz. dvigu motivacije tekom trajanja.

Izvedba predavanj na daljavo je lahko za izvajalca in udeležence zelo neosebna izkušnja, saj zaradi poteka v spletnem okolju hitreje pride do občutka izolacije in posledične pasivnosti. Kot rešitev izziva so se izkazale metode facilitatorjev izobraževalnih dogodkov, ki z ledolomilci (t. i. ice breaker) učinkoviteje ohranjajo povezavo z udeleženci, med daljšo celoto pa dvignejo energijo udeležencev   (t. i. energizer). Predstavljamo izbor 5 praktičnih primerov za pomoč pri izvedbi videopredavanj:

Virtualni krog: velja za eno izmed najpogosteje uporabljenih metod, ki se je uveljavila predvsem na dogodkih v živo. Temelji na vodeni vključitvi vseh udeležencev (npr. eden za drugim po krogu), ki je odvisna od samega konteksta metode (npr. predstavitev na začetku učne enote, izpostavitev pričakovanj, refleksija vsebine).
Povzetek v eni besedi: v kratki aktivnosti morajo udeleženci v eni besedi povzeti dogovorjeno (npr. naučeno na srečanju, ključno dogajanje tekom tedna/semestra pri predmetu). Dodatno se lahko vpelje točkovanje besede po principu igre Scrabble, pri čemer beseda z največ črkami pomeni zmagovalca aktivnosti s simbolično nagrado. Najučinkovitejše je, če udeleženci besedo zapišejo v klepetalnico spletnega predavanja, pri čemer objavo uredijo istočasno.
Snežna kepa: namen metode je ponovitev ali osvežitev preteklih vsebin, ki v osnovni različici temelji na zapisu 5 vprašanj na list, ki predstavlja snežno kepo. Posameznik, ki mu je kepa določena, mora na vprašanja odgovoriti, število kep pa je odvisno od različice oz. razpoložljivega časa. Virtualne snežne kepe bi lahko udeleženci zapisali ob podpori predlog orodjaMicrosoft Whiteboard.
Parkirišče idej: tekom izvedbe spletnega predavanja je na voljo v naprej dogovorjeno mesto za zapis vprašanj, dilem, izzivov, idej ipd., ki izvajalcu služijo za beleženje samega poteka srečanja in  pojasnilo med diskusijami. Za zbiranje idej je lahko na voljo tabla orodjaPadlet.
Sestavljanka: udeleženci so razvrščeni v skupine, pri čemer je vsak postavljen v vlogo eksperta izbranega področja. Bistvo je naknadno tvorjenje novih skupin, kjer se srečajo eksperti istega področja in ponoven prenos znanja v matične skupine.  Več o metodi je na voljo v strokovni podlagi zaSodelovalno učenje. 

Bistven del izbire ​ustrezne metode je njena povezava z vsebino oz. premišljena umestitvi v učno enoto in časovno načrtovanje.

V pomoč pri izbiri je lahko tudi knjižnica orodja SessionLab z različnim metodami za dvig motivacije udeležencev, vzpodbujanje tvorjena idej, načrtovanja aktivnost, urjenje spretnosti ipd. Orodje je primarno namenjeno učinkovitejšemu načrtovanju srečanj.

Več OIŠ namigov, novic in aktivnosti Centra za podporo poučevanju UM (Oddelek za izobraževanje in študij) najdete naspletni strani. ​


Kategorije

Datum

  • 2. Jun 2021

Deli z drugimi

Več novic

Zapri