Preskoči na vsebino
Loader

MEDIJSKO SREDIŠČE

Mladi navdušenci nad robotiko so se ponovno zbrali na državnem tekmovanju na FERI

V torek, 16. maja 2023, je v Mariboru v organizaciji Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru potekalo že dvaindvajseto državno tekmovanje z mobilnimi roboti ROBObum RCJ 2023 za osnovnošolce in srednješolce.

RoboBum_23_splet-16

RoboCupJunior (krajše RCJ) je robotsko tekmovanje, organizirano na osnovi mednarodno veljavnih pravil z namenom promocije in popularizacije robotike, inovatorstva in znanosti med mladimi na temeljih projektno zasnovanega izobraževanja. RCJ ponuja več tekmovalnih disciplin oz. izzivov, pri čemer je pri vseh osnovni poudarek na sodelovanju, reševanju problemov in doseganju zastavljenih ciljev.

 

Udeležence tekmovanja sta z uvodnim nagovorom pozdravila izr. prof. dr. Aleš Hace, predstojnik Inštituta za robotiko FERI in prof. dr. Gorazd Štumberger, dekan FERI.

“Naša skupnost prepoznava izjemni pomen vzpodbujanja zanimanja mladih generacij za znanost in tehnologije prihodnosti. Robotika je prav gotovo tista tehnologija, ki kaže izjemen razvojni potencial in tehnologija, ki se bo v prihodnje razširjala izven industrijskega okolja ter nas vedno bolj in bolj obdajala tudi v našem vsakdanjem življenju,” je povedal izr. prof. dr. Aleš Hace. Od leta 2000 do leta 2023 smo na UM FERI organizirali in izvedli 22 državnih robotskih tekmovanj za osnovnošolce, srednješolce in študente. “V navedenem obdobju je sodelovalo okrog 3500 učencev osnovnih šol, okrog 700 dijakov srednjih šol in okrog 100 študentov iz celotne Slovenije in sosednjih držav. Z omenjenimi robotskimi tekmovanji smo opravili pionirsko delo pri popularizaciji robotike v Sloveniji, hkrati pa smo bili med prvimi v srednjeevropskem prostoru,« je še pojasnil.

 

Tekmovanje RoboCupJunuior (RCJ) ima sicer discipline: RCJ Reševanje Črta, RCJ Reševanje Labirint, RCJ Nastop, RCJ Nogomet in RCJ Reševanje Simulacija. Na državnem tekmovanju so potekale sledeče štiri discipline:

RCJ Reševanje Črta

Tekmovanje RCJ Reševanje Črta predstavlja reševanje žrtev po naravni nesreči, npr. potresu. Naloga robota je, da se uspešno prebije do območja nesreče, tam poišče ponesrečence (žrtve) in jih nato prenese v varno območje. Tekmovalna arena je sestavljena iz dveh delov. Prvi del predstavlja pot do področja nesreče, drugi pa evakuacijsko področje. Pot je precej zahtevna, saj je polna ruševin, ovir in preprek. Proga je v tem delu arene označena s črno črto na beli podlagi, na progi pa so različne fizične ovire. Drugi del tekmovalne arene predstavlja evakuacijsko področje, kjer so žrtve (žogice), ki so naključno razporejene. Naloga robota je, da žrtve poišče in jih prenese do varnega območja (evakuacijske točke).

V kategoriji Reševanje črta se je na sobotnem dogodku pomerilo 33 ekip, 22 iz osnovnošolskih šol in 11 srednješolskih.

RCJ Reševanje Simluacije

Reševanje Simulacije je tekmovanje robotov v dveh svetovih simulacijskega okolja. Roboti imajo tri senzorje in pobirajo ter odlagajo predmete. Pobrane predmete morajo odložiti na določeno mesto, da dobijo zanje točke. Zmaga robot z najučinkovitejšim programom in strategijo vožnje, torej tisti, ki zbere v omejenem času največ točk za pobrane predmete in se med pobiranjem uspešno izogne vsem oviram in nevarnostim (močvirje, ipd.). Za vsako neuspešno izogibanje nevarnosti je robot kaznovan s časovno omejeno prepovedjo vožnje.

V kategoriji Reševanje Simulacije so se v soboto pomerile tri srednješolske ekipe.

RCJ Reševanje Labirint

Pri kategoriji Reševanje Labirint se avtonomni robot nahaja v labirintu, ki je prenevaren za reševalce, z nalogo iskanja in identificiranja žrtev, ki jim mora odvreči reševalni komplet in signalizirati njihov položaj. Robot mora biti dovolj vzdržljiv in sposoben navigacije po zelo zahtevni poti, premagovanja različnih hitrostnih ovir in ostalih izzivov.

V kategoriji Reševanje Labirint so se v soboto pomerile tri srednješolske ekipe.

RCJ Nogomet

Disciplina RCJ Nogomet je za obiskovalce skoraj najbolj zanimiva disciplina. Kot pove že samo ime discipline, se roboti med seboj pomerijo na nogometnem igrišču. Vsako ekipo sestavljata dva robota, tekma pa traja pet minut.

V nogometu so se v soboto pomerile tri srednješolske ekipe.

Rezultati

RCJ Reševanje črta OŠ

  1. mesto: ekipa Viki krema iz OŠ Antona Šibelja – Stjenka Komen
  2. mesto: ekipa OSKP iz OŠ Koper
  3. mesto: ekipa HR4 iz OŠ narodnega heroja Rajka Hrastnik

RCJ Reševanje črta SŠ

  1. mesto: ekipa KarstMasters iz Šolskega centra Nova Gorica in OŠ Antona Šibelja – Stjenka Komen
  2. mesto: ekipa Albert iz ŠC Celje, Gimnazija Lava
  3. mesto: ekipa Katalizatorji iz ŠC Celje, Gimnazija Lava

RCJ Reševanje Simulacija

  1. mesto: ekipa SERŠ TEAM iz Srednje elektro-računalniške šole Maribor

RCJ Nogomet

  1. mesto: ekipa TSC FootBot 1 iz TŠC Maribor, Srednja strojna šola
  2. mesto: ekipa TSC FootBot 1 iz TŠC Maribor, Srednja strojna šola

RCJ Labirint

  1. mesto: ekipa SERŠ TEAM iz SERŠ Maribor
  2. mesto: ekipa Bumblebee iz SERŠ Maribor
  3. mesto: ekipa Cyberbot iz SERŠ Maribor

Več novic

Zapri