Slovesna podelitev nagrade Univerze v Mariboru za pedagoško odličnost
Univerza v Mariboru z željo po prepoznavanju in spodbujanju izjemnih pedagoških dosežkov visokošolskih učiteljic, učiteljev in visokošolskih sodelavk, sodelavcev na podeljuje nagrado Univerze v Mariboru za pedagoško odličnost. Vsako študijsko leto na podlagi prejetih nominacij nagradijo pedagoške izvajalke, izvajalce, ki izstopajo pri ustvarjanju kakovostnega pedagoškega procesa.

V četrtek, 9. oktobra 2025 je na rektoratu Univerze v Mariboru potekala slovesna podelitev nagrade Univerze v Mariboru za pedagoško odličnost. Nagrado podelijo v dveh kategorijah, in sicer za visokošolske učiteljice, učitelje in za visokošolske sodelavke, sodelavce ter na dveh področjih: naravoslovje, tehnika, zdravstvo in kmetijstvo ter družboslovje in humanistika. V študijskem letu 2024/25 so najbolj prepričale pedagoške zgodbe štirih nagrajencev: doc. dr. Božidar Bratina s Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko UM z učno enoto Nanorobotika, doc. dr. Alenka Tratnik s Fakultete za organizacijske vede UM z učno enoto Angleški poslovni jezik, red. prof. dr. Jernej Weiss s Pedagoške fakultete UM z učno enoto Zgodovina novejše glasbe in doc. dr. Nejc Plohl s Filozofske fakultete UM z učno enoto Socialna psihologija 1.




Na slovesnem dogodku sta nagrajence nagovorila rektor Univerze v Mariboru, red. prof. dr. Zdravko Kačič, in prorektorica za študijsko dejavnost Univerze v Mariboru, doc. dr. Maja Modic. Oba govorca sta izpostavila izjemen vpliv, ki ga ima učiteljski poklic na oblikovanje prihodnjih generacij. Rektor UM je v povezavi z vlogo učiteljic in učiteljev v družbi izpostavil, da so „prav oni tisti, ki mladim ljudem odpirajo vrata v svet znanja in jih spremljajo na poti, kjer se oblikujejo vrednote, sposobnosti in identiteta prihodnjih generacij. V času, ki ga zaznamujejo hitre spremembe in negotovosti, so učitelji vir stabilnosti, zgled predanosti ter spodbuda za raziskovanje, radovednost in ustvarjanje. “ Udeleženci dogodka so imeli priložnost prisluhniti tudi vsem štirim nagrajencem, ki so s predstavitvijo svojega pedagoškega dela pri nagrajenih učnih enotah pokazali, kako inovativni in ustvarjalni pristopi bogatijo pedagoški proces.



Ob prejemu nagrade so nagrajenci izpostavili različne vidike pedagoške odličnosti. Doc. dr. Božidar Bratina je poudaril, da je „kakovostno poučevanje temelj trajnostnega razvoja posameznika in družbe, saj oblikuje generacije, ki znajo znanje uporabljati učinkovito, odgovorno in ustvarjalno.“ Doc. dr. Alenka Tratnik je prejem nagrade označila kot „izjemno čast in poudarila, da pedagoška odličnost izhaja iz strokovnosti, refleksije lastnega dela, predanosti, srčnosti in zavedanja, da vsaka beseda učitelja pušča sled.“ Red. prof. dr. Jernej Weiss je poudaril, da je „preplet teorije in prakse tisti, ki pri poučevanju najbolj spodbuja radovednost ter razvija ustvarjalno, analitično in problemsko mišljenje študentov.“ Doc. dr. Nejc Plohl pa je dodal, da „danes, ko so informacije vedno pri roki in ko lahko del nalog opravljajo tudi orodja, kot je umetna inteligenca, vloga profesorja ni več le prenos znanja. Naša naloga je, da študente navdušimo za snov, spodbudimo k razmišljanju, raziskovanju in dvomu, torej k temu, da znajo informacije presojati kritično.“



Več o nagradi in izjavah aktualnih nagrajencev je na voljo na spletni strani didakt.um.si > Pedagoška odličnost ali na elektronskem naslovu edustudy@um.si.
Oznake
Kategorije
Datum
- 9. Okt 2025