Koncert samospeva ob 50-letnici Univerze v Mariboru
V ponedeljek, 16. 06. 2025, je v Viteški dvorani Pokrajinskega muzeja Maribor zazvenel večer samospevov v organizaciji Univerze v Mariboru, Pokrajinskega muzeja Maribor, Veleposlaništva Češke republike v Sloveniji in Veleposlaništva Slovaške republike v Sloveniji.

Mednarodno priznana umetnika češki baritonist Jiří Rajniš in slovaški pianist Róbert Pechanec sta pripravila spored, ki je predstavil raznolikost evropske glasbene lirične tradicije s poudarkom na nemškem in italijanskem repertoarju poznega 19. in zgodnjega 20. stoletja.
Jiří Rajniš, bariton sodi med najuspešnejše češke operne pevce svoje generacije. Študiral je dramsko igro na Praškem konservatoriju, nato pa se je izpopolnjeval v petju na Kalifornijski univerzi v LA. Med njegove največje uspehe sodi gostovanje v milanski Scali, kjer je v sezoni 2022/2023 debitiral kot Prvi Nazarenski v Straussovi Salomi. Kmalu zatem je v tem znamenitem gledališču upodobil še Lovskega čuvaja v Rusalki, pri njeni zgodovinsko prvi uprizoritvi na tem odru, kot edini Čeh v pevskem ansamblu.
Slovaški pianist Róbert Pechanec se je izpopolnjeval na konservatoriju v Žilini in na Akademiji za glasbo v Bratislavi. Že med študijem se je začel posvečati sodelovanju s pevci in se udeleževal mojstrskih tečajev pod vodstvom Brigitte Fassbaender in Wolframa Riegerja. Kot korepetitor je prejel več posebnih nagrad na mednarodnih pevskih tekmovanjih (Karlovy Vary, Trnava).


Program je vključeval izbrana dela Gustava Mahlerja (1860–1911), Ericha Wolfganga Korngolda (1897–1957), Francesca Paola Tostija (1846–1916) in Ernesta de Curtisa (1875–1937). V prvem delu so zazvenele Mahlerjeve pesmi iz cikla Samospevi na lirske predloge Friedricha Rückerta in Dečkov čudežni rog, ki združujejo introspektivno liriko in ljudsko pripovednost, ter Korngoldovi zgodnji samospevi iz cikla Če bog in očka hočeta, op. 5, ki razkrivajo skladateljevo izjemno muzikalno nadarjenost že v najstniških letih.
Drugi del koncerta je bil posvečen italijanski pesemski romantiki – s spevnimi, čustveno nabitimi skladbami Tostija (Ne ljubim te več, Usteca, Serenada) in zimzeleno napolitansko pesmijo de Curtisa (Ne pozabi me), ki je postala del širšega evropskega glasbenega izročila.
Dogodek je potekal v okviru praznovanj ob 50-letnici Univerze v Mariboru in vabi k premisleku o prepletanju glasbene forme, pesniškega besedila in interpretacije v različnih kulturnih kontekstih.