Seminar o kitajskem turizmu na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru
Datum objave: 12. 06. 2018

Konec maja so na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru v sklopu TURIZMOSKOP-a, prireditve s področja turizma, gostili seminar na temo kitajskega turizma, ki so ga organizirali v sodelovanju s Konfucijevim inštitutom iz Ljubljane. Poleg študentov Univerze v Mariboru so bili povabljeni tudi predstavniki slovenskega turističnega gospodarstva. 


Svetovna turistična organizacija (UNWTO) je razglasila letošnje leto za leto kitajskega turizma, saj je Kitajska postala vodilna turistična velesila. Kitajski turisti potrošijo namreč trikrat več kot ameriški, ki jim na lestvici sledijo. Zaradi hitro rastočega življenjskega standarda in krepitve kitajskega srednjega razreda, ki si lahko privošči tudi potovanja na druge celine, pri UNWTO napovedujejo nadaljevanje težnje hitre rasti in sicer tako, da se bo v roku enega samega desetletja število Kitajcev, ki potujejo v druge države, podvojilo (s 100 milijonov leta 2010 na 200 milijonov do leta 2020).


Drugo pomembno sporočilo je, da so Kitajci največji in najbolj radodarni potrošniki med mednarodnimi turisti, zato je smiselno, da se pri privabljanju teh turistov potrudi tudi slovensko turistično gospodarstvo. Kitajski gostje postajajo vse zahtevnejši in od gostiteljev pričakujejo, da poznajo njihove osnovne navade in želje – in prav to je bila vsebina seminarja. Udeleženci so ob vrhunskih strokovnjakih spoznali osnovne izzive, ki se pojavljajo ob srečanju dveh tako različnih kultur in prejeli nasvete, kako svojo ponudbo prilagoditi temu segmentu gostov. Kar nekajkrat so se udeleženci seminarja od srca nasmejali ter se ob vprašanju, kaj menijo, kako se kitajski turisti počutijo ob okušanju naše hrane, zamislili. Verjetno se počutijo tako kot Evropejci na Kitajskem, ko se po petih dneh kitajske hrane polni nostalgije zatečejo v McDonald's, da končno dobijo na krožnik kaj znanega … Seminar z naslovom Mis)understanding Chinese guests: Tourism industry, are you really ready? je potekal v angleščini.


Darja Saksida Bogataj, višja vodja projektov na Konfucijevem inštitutu v Ljubljani, je predstavila svoje izkušnje z zbliževanjem s kitajsko kulturo, tudi z izkušnjo učenja kitajskega jezika. Po zaključenem seminarju je nekaj študentov vprašalo, kako potekajo izmenjave s Kitajsko in kje na Kitajskem potekajo predavanja izključno v angleščini, saj bi se želeli kitajščine učiti na kraju samem. Namen seminarja, to je zanimanje za izmenjavo, je bil dosežen.


Prof. dr. Sonja Sibila Lebe z Ekonomsko-poslovne fakultete UM je predstavila pomen Kitajske kot turistične velesile tako v vlogi gostiteljice kot v vlogi države, ki pošilja v svet turiste, ki veliko trošijo. Pomembno je, da so postale Kitajcem zanimive evropske države t. i. »tretje skupine«, med katere sodi tudi Slovenija – skrajni čas je torej, da prilagodimo del svoje ponudbe tudi njim.


Poljski strokovnjak za kitajski turizem Tomazs Janczak je obravnaval dve temi, in sicer How to reach out to Chinese traveler (strategies, best practices, channels) in How to treat Chinese guests, while on-site? (cultural backpack, habits, expectations). Med udeleženci so bili tudi predstavniki turističnega gospodarstva, ki so zastavili veliko vprašanj o tem, kako se lotiti določenih organizacijskih nalog v praksi – odgovori so navdušili tudi študente mariborske univerze.


Nadvse zanimiv je bil prispevek Kitajke Zhonghui Ding, ki je prišla pred nekaj leti na Ekonomsko fakulteto Univerze v Ljubljani na izmenjavo – trenutno pa je tam delno zaposlena kot asistentka, delno pa poučuje kitajski jezik in kulturo na Konfucijevem inštitutu v Ljubljani ter tako povezuje svojo staro in novo domovino. Predstavila je prispevek z naslovom Understanding Chinese mindset through the lens of history. Na dogodku je bila za kosilo, kot se glede na obravnavano tematiko spodobi, postrežena kitajska hrana iz restavracije Azija. Kar nekaj udeležencev si jo je privoščilo s paličicami.



Kitajski turizem.jpg 
​Foto: Robert Polajžar



 Univerza v Mariboru, Slomškov trg 15, 2000 Maribor | +386 2 23 55 280 | rektorat@um.si | Davčna številka: SI 71674705 | Prijava