Alternativne metode preverjanja in ocenjevanja znanja vključujejo različne načine preverjanja in ocenjevanja znanja ter spretnosti, s katerimi ciljno usmerjeno spremljamo višje nivoje pridobljenih znanj in razvitih spretnosti. To so npr. študija primera, kvizi, pisna naloga, intervju, konceptualna mapa, portfelj, medvrstniško preverjanje in ocenjevanja znanja. Ustrezna izbira metode preverjanja oz. ocenjevanja znanja zahteva predhodno analizo in presojo na osnovi zastavljenih učnih izidov.
Uporaba alternativnih metod bo učinkovitejša, če bo vključevala avtentične vsebine, ki od študenta zahtevajo premišljeno uporabo pridobljenega znanja in spretnosti v situaciji, ki posnema njegovo bodoče delovno okolje. Med alternativnimi metodami prevladujejo formativne, ki spodbujajo tudi sprotno delo študentov – osnova za trajnejše ohranjanje pridobljenih znanj in spretnosti. Za spodbujanje sprotnega študija poleg sprotnega preverjanja in ocenjevanja znanja obstajajo še različne druge strategije (npr. domače naloge, ustvarjanje povzetkov, študijske skupine).
Usposabljanje je namenjeno vodjem študijskih programov, prijavijo pa se lahko tudi ostali visokošolski učitelji in sodelavci.